112 - Emergències

Com funciona el 112

Quan rebem la trucada d’un ciutadà, posem en marxa tot un procés per poder atendre-la amb la major eficàcia i velocitat possibles. Localitzem la incidència en un mapa gràcies a una aplicació informàtica, classifiquem la trucada segons el tipus d’incident i avisem el servei més adequat: ambulància per a emergències mèdiques, mossos d’esquadra per a seguretat, bombers per a extinció d’incendis i altres incidències de salvament.

Des del 112 volem que el nostre servei sigui accessible a tothom que el necessiti, per això els nostres operadors atenen les trucades en català, castellà, anglès, francès i alemany. I, a més, disposem d’un servei especial per a persones sordes: una aplicació per a dispositius mòbils i un servei per SMS i per fax. Aquests mitjans alternatius també estan pensats per als turistes estrangers que necessitin fer ús d’un servei d’emergències durant la seva estada a Catalunya.

 


Quan truquis...

1. És millor que truquis tu mateix i no un intermediari perquè la informació sigui més completa. Intenta trucar des d’un lloc segur i mantingues la calma.
2. Marca directament el 112, no cal cap prefix.
3. Espera a que l’operador respongui a la trucada. Tingues paciència, no pengis ni tornis a trucar. Això podria endarrerir molt el servei.
4. Digues el teu nom i telèfon de contacte, i explica breument el que ha passat.
5. Respon les preguntes que et faci l’operador i segueix els consells que et doni.
6. No pengis fins que no t’ho indiquin.
7. Si la situació empitjora o canvia, torna a trucar al 112.

Quan diverses persones ja han telefonat al 112 per notificar un mateix accident o emergència, és possible que els nostres operadors només et preguntin si tens informació addicional útil. Actuem d’aquesta manera per alliberar la línia telefònica més ràpidament i garantir una resposta ràpida a la propera trucada d'emergència.

 

En compliment de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les dades personals que faciliteu quan truqueu al telèfon 112 de Catalunya seran incorporades al fitxer “Telèfon del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades 112 Catalunya”, el qual té com a finalitat enregistrar les trucades realitzades al servei d’atenció de trucades d’urgència a través del número telefònic 112 i del qual és responsable el Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya. Podeu exercir els drets d’accés, rectificació, oposició i cancel·lació mitjançant un escrit, acompanyat del vostre DNI, adreçat al Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya, c. Diputació 355, 08009 de Barcelona, o a través de l’adreça de correu electrònic lopd.cat112@gencat.cat.

 

Telèfon: 112
Horari:  
Darrera actualització: 11.07.2017 | 11:15