Comunicació prèvia d'obertura d'habitatge d'ús turístic
Aquelles persones que, essent propietàries d'un habitatge, en cedeixen l'ús, directament o indirecta, a tercers, de forma reiterada i a canvi de contraprestació econòmica, per una estada de temporada, en condicions d'immediata disponibilitat, han de comunicar-ho prèviament a l'administració.
Els habitatges d'ús turístic se cedeixen sencers, i no se'n permet la cessió per estances.
Es considera estada de temporada tota ocupació per un període de temps continu igual o inferior a 31 dies, i es considera cessió reiterada quan l'habitatge es cedeix dues o més vegades dins del període d'un any.
- L'habitatge ha de disposar de cèdula d'habitabilitat.
- L'habitatge no pot ser ocupat amb més places de les indicades a la cèdula.
- Els habitatges han d'estar suficientment moblats i dotats dels aparells i estris necessaris per a la seva ocupació immediata.
- Cal facilitar als usuaris, veïns i administracions competents un telèfon de contacte, propi o d'una tercera persona, que pugui atendre de manera immediata comunicacions i incidències relatives a l'activitat d'habitatge d'ús turístic.
- L'habitatge ha de tenir a disposició de les persones usuàries fulls oficials de reclamació.
- Cal exhibir en un lloc visible i fàcilment copsable, a l'interior de l'habitatge, el número d'HUTB atorgat per la Generalitat de Catalunya.
- La destinació d'un habitatge a l'ús turístic no és possible si està prohibit per l'ordenació d'usos del sector on es trobi o està prohibida pels estatuts de la comunitat degudament inscrits en el Registre de la propietat en edificis sotmesos al règim de propietat horitzontal.
- Còpia del rebut de l'assegurança de responsabilitat civil.
- Còpia del DNI (davant i darrere)
- Còpia de l'últim rebut de l'IBI pagat.
-
Cèdula d'habitatge vigent.
Informació general
- Procediment
- Ompliu i signeu el full de comunicació.
- Presenteu la sol·licitud telemàticament, o a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
- Caldrà comunicar obligatòriament a l'Ajuntament qualsevol variació en les dades que indiqueu a la sol·licitud.
- Caldrà que registreu les persones usuàries allotjades i remeteu a la Direcció General de la Policia, per mitjans telemàtics, la informació relativa a l'estada de les persones que s'hi allotgin, d'acord amb la normativa de seguretat ciutadana aplicable a tots els establiments que faciliten, mitjançant preu, allotjament a les persones.
- Telemàticament
- Presencial (Oficina d'Atenció Ciutadana)
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Castellet i la Gornal és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (castellet@diba.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Rosselló, 19-23, 8729, Castellet i la Gornal, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitatTràmits relacionats
- Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats
- Devolució de fiances per obres
- Llicència de gual i contragual
- Certificat de qualificació urbanística
- Certificats Urbanístics
- Pròrroga de llicència d’obres
- Còpia de plànols topogràfics, urbanístics i parcel·laris
- Certificat de compatibilitat urbanística
- Llicència urbanística de parcel·lació, segregació o agrupació
- Llicència de primera ocupació
- Denúncia de disciplina urbanística
- Llicència d'obra menor
- Certificat d'antiguitat i legalitat